Thursday, 29 November 2007

Dragon's hat

Hello World!

I've been getting questions from the USA to make covers for the Patapum Baby Carrier, so I decided to switch language on my blogg. I will still write some chit-chat in swedish, but it will be in italic.


First. My son "ordered" a dragon's hat a while ago and when I made my first attemt he protested and said that "But mum, dragons aren't grey! They're green!" So, we went to shop for dragon fabric a while ago, and here is the result. It is a medium wheight jersey fabric, and the size is about 53 (almost 21 inches around the head). There is one available for sale.

Som ni ser så har jag övergått till att skriva delvis på engelska. Det beror på att jag har fått förfrågningar från USA om att sy upp överdrag till Patapums bärsele. Jag kommer åtminstone i en övergångsperiod att skriva både på svenska och engelska, så får vi se var jag landar någonstans.

Först ut är en drakmössa åt sonen. Jag sydde ju en för ett tag sedan, men efter att ha fått en lektion i vilka färger som drakar har haft så fick jag ju vackert ge mig iväg till tygaffären för att hitta ett drak-grönt tyg. Här är resultatet. Det finns ytterligare en mössa till försäljning. Huvudmått 53 cm. Tyget är ett mellantjockt collegetyg, så jag vet inte om den står emot en riktigt vargavinter, men är det intressant så skulle jag kunna sätta i ett fleecefoder.

No comments: