Tuesday, 20 November 2007

Bara lite lagom?

Alltså. VARFÖR kan jag inte göra saker och ting lite lagom?? Igår fick jag en beställning på ryska-dockan-klänningen som jag sydde för ett tag sedan. En viss justering på mönstret behövdes, men jag har saknat en storlek 86 ungefär på mina klänningar och den kom nu perfekt. I detta läget så hade de flesta varit tacksamma över att ha sytt en klänning. Inte jag. Jag syr i stället FYRA klänningar, varav tre i ryska-dockan-tyget och en i ett annat retrotyg. Dessutom en jeanshätta. Det är inte riktigt klart ännu för det är 4x2 knapphål som ska sys och 4x2 knappar som ska sys i, märkband, storleksetiketter... Och vad ska jag göra med de andra tre klänningarna??

Jag har funderat lite på att försöka boka in mig på en julmarknad eller "the Market". Men, oftast så behöver man ju ha ett ganska hyfsat lager om man räknar med att man ska kunna sälja kläder en hel dag. Det går nog inte att komma dit med 10 klänningar och 10 par byxor. Inte med en bordshyra på 500 spänn i alla fall.

Annars så virkar jag vidare. Hittade ett gråmelerat regia-garn och en virknål 3 som gör att jag kan använda Garnstudios vuxenmönster och få en vante som är precis lagom till barnen. Fast det blir väl tunt förstås. Funderar på att virka med dubbelt garn i stället. Får se...

Det är kul med beställningar. Nu har jag faktiskt fått en beställning i veckan eller i alla fall varannan vecka, men det tar tid att "ragga jobb" och via bloggen har det inte trillat in något ännu. Däremot så lägger sonen in beställningar på löpande band. En "arbetarorange-tröja" som matchar de orange velourbyxorna. Ett par svarta velourbyxor. En GRÖN drakmössa. En tomtedräkt med röda byxor och lång rock med vitt fluff på till lucia, med skägg, och julklappar. Snacka om att vara tydlig i sina beställningar. Men, så länge han beställer så är jag nöjd!

1 comment:

Caroline said...

Tradera sakerna. Prova med ett par och se hur det går!