Wednesday, 7 November 2007

Arbetarorangebyxor, strl 110


Ja. Så heter de. Det bestämde sig sonen för när han fick prova en beställning för ett tag sedan. Orange byxor som sopgubbarna har på sig heter "Arbetar-orange-byxor". Bra namn, fast lite långt kanske...

Ja. Det fanns tyg kvar i alla fall. Nästan. Frågan är då om man ska åka iväg och köpa ännu mer velour, eller om man kan skarva. Randiga byxor. Tja, kanske? Det är bara inte helt säkert att sonen, snart fyra år, går med på att det är ränder på hans byxor. Unge herrn har mycket bestämda åsikter om sina kläder nämligen.
Hm. Vi läser "Halvan kör sopbil" för lite inspiration och där syns tydligt att byxorna har reflexränder på sig. Klart att hans byxor också ska ha reflexränder!! Det fick bli kantband som fick agera reflexränder. Det är inte lika stretchigt som allt annat, men det kommer nog att gå hem i alla fall. Svart "uppe" hade han bestämt sedan tidigare.
Han provade dem på kvällen och var jättenöjd. Först fick jag påminna honom om att han skulle ha pyjamas på sig när han sov och inte byxorna och när jag hjälpte honom att byta om så talade han om att han skulle ha byxorn på dagis nästa dag.
Jag måste säga att jag blev ÄNNU mer nöjd med dem när jag såg dem på. Jag älskar att klura och lösa problem och detta var jätteroligt!
Mönster: Utgått från "Barnkläder: Sy och sticka till barn 0-3 år"av Meedom&Meedom, men har förstorat mönstren och gjort ett antal justeringar.
Tyg: Myrins för mudd & velour. Stoff&Stils snedslå

No comments: