Tuesday, 30 October 2007

På nätet!

Jaha. Då fanns man på nätet då. Jag syr och pysslar väldigt mycket i omgångar. Hösten är värst förstås, och det blev inte bättre av att jag skaffade en Pfaff 4842 HobbyLock för ett tag sedan för att komplettera min Husqvarna Platinum 750. Jösses vad kul det är att sy nu!

Jag blandar hejvillt mellan tyger. En hel del är helt nya tyger, en del är gamla tyger, en del är velour, jeans eller bomullstyger. Tyglagret hemma är omfattande och trots idoga försök att få det att krympa så verkar det bara växa hela tiden. Mycket av tygerna är handlat via nätet, men ibland är det skönt att få gå och klappa lite på tygerna i tygaffärerna eller att gräva i någon second-hand-butik. Allt för att man ska få så unika kläder som möjligt. Jag tror inte att jag hittills har sytt två identiska plagg och definitivt inte i samma storlek.

Välkomna till min blogg och det går alldeles utmärkt att höra av sig om man är intresserad av att köpa något eller vill ha något uppsytt!

No comments: