Wednesday, 31 October 2007

Mörkgröna velourbyxor, strl 92


Det är så roligt att få beställningar!! Jag har ju sytt upp ett lager av grejer som kommer att presenteras här löpande, men ännu roligare är det med beställningar. Då kan man sy för DEN personen och liksom lägga ner lite mer själ i arbetet. Denna gången så är det en pippi-klänning som är på önskelistan och velourbyxor, såklart.

Helt plötsligt så verkar alla vilja ha velourbyxor. För ett par år sedan så kunde man MÖJLIGEN sätta det på bebisar, men definitivt inte på barn som kunde gå själva, men nu!! Å andra sidan så är jag uppväxt i velouroverall. Jag minns fortfarande när jag var 8 år och hade på mig en grön velouroverall när vi bodde i en stuga på Gotland en sommar. Jag kommer ihåg att dragkedjan var lite kall när man skulle på utedasset. Det är barndomsminnen det!
Bilden är ett par mörkgröna velourbyxor med orange mudd i storlek 92 som har gått iväg på beställning. Beställningen låg på "skogsgrönt" och det är en utmaning i att veta precis vilken färg
Size: SWE 92, US 2 years

No comments: