Tuesday, 30 October 2007

Älsklingsbyxor av återvända byxor, strl 110


Jag gillar att återanvända saker. Ofta så sliter man byxor i grenen/rumpan och kring fötterna. Däremellan kan det finnas stora bitar tyg som är i prima skick. Urtvättat och skönt och särskilt mjukt mot barn-kroppar. Jag har sytt om pappas chinos ett antal gånger till sonen. Det roligaste är att jag faktiskt flera gånger har fått kommentarer i stil med "Men, ska han verkligen ha fin-byxorna på sig till dagis??". Eftersom jag behåller sidsömmen så ser de så himla proffsiga ut. Kan tillägga att de står emot lite väta och smuts från sandlådan, vilket många mjukisbyxor inte gör. Samtidigt så är de tillräckligt mjuka och bekväma att barnen älskar dem.

Här är senaste modellen med mudd i midjan. Märket behöll jag denna gången... Några fickor eller andra detaljer finns avsiktligt inte på dem, allt för att det inte ska kunna samlas sand eller annat i fickor eller uppvik.
Not for sale, available on request!

No comments: