Wednesday, 31 October 2007

Jeansar, två i storlek 86 och en i storlek 110

Jag gillar jeans på barnen. I synnerhet när de är utomhus och leker så står det emot lite bättre än mjukisar. Här är en modell som jag har jobbat mig fram till efter att ha experimenterat med många varianter. Tyget är stretchjeans, just detta tror jag är från Tygaffären i Göteborg, men jag köper lite från alla möjliga ställen. Det ligger en beställning direkt från USA just nu till exempel. I midjan har jag satt dubbel muddväv. Det funkar väldigt bra och byxorna får en fin passform och det är mjukt. Båda mina barn är ganska smala och därför är reglerbar midja ett måste, men oftast så får jag dra åt så mycket på köpejeansen att det blir stenhårt i midjan. Inte bekvämt precis. Dessa klarar de dessutom att ta på sig själva.

Uppviket är jag speciellt nöjd med. Här har jag använt quilttyger eller andra mönster. De i blått är storlek 110 och där sitter bommullstyg med mumin på, vilket jag trodde skulle gå hem hos sonen, men så fick han höra att jag hade beställt spiderman-tyg och då var inte mumin intressant längre.. Suck! Kanske någon annan är sugen på ett par muminbyxor?? De mindre är storlek 86 och passar dottern perfekt. Om man viker upp uppviket så är det exakt en storlek 86, men eftersom man sedan kan fälla ner uppviket så klarar de ytterligare en storlek.

Size: SWE 110, US 4-5 years (blue with moomin)

No comments: